جاده هاي امن به نفع كودكان

کشور ایران یکی از معدود کشورهای منطقه است که به خوبی موفق شده است شبکه گسترده ای را در زمینه بهداشت کودکان به وجود بیاورد . اگر در ۲۰ سال گذشته  بیماری های واگیر دار و یا عفونی عامل مهمی در مرگ و میر کودکان در کشور ایران بود ، اما امروز  مرگ و میر کودکان ما دیگر به دلیل این نوع بیماری ها نیست . متاسفانه یکی از مهم ترین علت مرگ و میر کودکان در کشور ما حوادث از جمله حوادث جاده ای است . در سال گروهی از کودکان در ایران به دلیل حوادث مختلف در خانه و خارج از خانه فوت می کنند . اگر سیاست های ملی کشوری بتواند  بیماری های مرگ زا  را کنترل کند ، پس به مراتب بهتر می تواند مانع از حوادث  ناگوار شود.

    با تمام تلاش هایی که وزارت بهداشت  و حتی سازمان هایی چون هلال احمر و سازمان بهزیستی در کم کردن این  معضل انجام می دهند ، اما طبیعی است که  نیاز به فعالیت های بیش تر و  سازمان یافته تری  وجود دارد.

     موسسه پژوهشی کودکان دنیا به عنوان یکی از سازمان هایی که به طور تخصصی در زمینه  برنامه های  مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال  فعالیت می کند ، خود را موظف می داند که بتواند راه هایی را برای  کم کردن این خطر  به وجود بیاورد.

موسسه با اين اميد  فعاليت هايي را از سال ۸۸  آغاز كرد كه اين فعاليت ها هم چنان ادامه دارد.

اهداف

۱ – کمک به کم کردن حوادث و خطرات جاده ای  در حمایت از کودکان

۲ – شناخت عوامل تاثیر گذار  و آگاه سازی  مردم نسبت به این عوامل

۳ – توانمند سازی مردم در پیدا کردن راه حل های مناسب

 بخشي از اين فعاليت ها عبارت است از :

– همكاري با شهرداري منطقه ۲۰ و اداره راهنمايي و رانندگي

– همكاري با معاونت ترافيك و حمل و نقل شهرداري تهران

– همكاري با آموزش و پرورش منطقه ۲۰  و ۳ تهران براي كار در مدارس ابتدايي

– مشاركت با شركت رنو پارس براي  كمك به  ترويج برنامه هاي جاده هاي امن به نفع كودكان